ساخت لینک مستقیم دانلود درگوگل درایو و دراپ باکس

گوگل درایو و دراپ باکس چیست؟

گوگل درایو و دراپ باکس یک سرویس فضای ابری فایل هستند. کاربرانی که عضو این سرویس های ابری هستند می‌توانند داده‌ها و فایل‌های خود را در این فضا نگهداری و بارگذاری کنندو در صورت لزوم با دوستان خود اشتراک گذاری کنند.

اما مسئله ای در پیش می آید آن است که وقتی شما لینک فایل مورد نظر خود برای دوستان خود ارسال کنید، فرد مورد نظر برای دریافت آن فایل نیاز دارد که ابتدا وارد اکانت گوگل یا دراپ باکس خود شده و سپس آن فایل را دانلود کند. زیرا امکان دانلود مستقیم در گوگل درایو و دراپ باکس در حالت عادی وجود ندارد. اما جالب است بدانید که مستقیم کردن لینک‌های دانلود در گوگل درایو و دراپ باکس با یک ترفند بسیار ساده و کاربردی امکان‌پذیر است که این امکان شما را قادر می‌سازد تا امکان دانلود را برای دوستان خود بسیار راحت کنید. ما در این آموزش ساده ترین روش ساخت لینک مستقیم دانلود درگوگل درایو و دراپ باکس را آموزش می دهیم.

ساخت لینک مستقیم در گوگل درایو

google-drive-direct-download

مطابق تصویر بالا ابتدا به گوگل درایو خود به آدرس https://google.com/drive مراجعه کنید.

در این مرحله اگر فایل مورد نظر خود را که قصد دارید از آن لینک مستقیم بسازید هنوز بر روی گوگل درایو وجود ندارد، آن را بارگذاری کنید. سپس با توجه به تصویر  مراحل زیر را ادامه دهید.

۱- روی فایل مورد نظر خود کلیک کنید تا به حالت انتخاب در بیاید.

۲- در بالای صفحه بر روی نماد لینک اشتراک‌گذاری کلیک کنید.

۳- لینک اشتراک فایل خود را کپی کنید تا بصورت تصویر زیر نمایش داده شود.

ساخت لینک مستقیم دانلود برای گوگل درایو و دراپ باکس

در تصویر بالا شناسه فایل با رنگ قرمز  نمایش داده شده است در این مرحله تنها لازم است شناسه فایل خود را نگه دارید و ابتدای لینک را که با رنگ مشکی مشخص شده است را با بخش قرمز لینک زیر جایگزین کنید.

https://drive.google.com/uc?export=download&id=1QhXXmjNg_odqQBnY-C63LuIbJa79atc

ساخت لینک مستقیم کردن در دراپ باکس

ساخت لینک مستقیم کردن در دراپ باکس همانند گوگل درایو است. در همین جهت پس از  به دست آوردن لینک غیر مستقیم از دراپ باکس، نوبت جایگیزنی  و حذف موارد اضافی است.

link

در تصویر بالا همانند گوگل درایو شناسه فایل با رنگ قرمز  نمایش داده شده است در این مرحله تنها لازم است شناسه فایل خود را نگه دارید و ابتدای لینک را که با رنگ مشکی مشخص شده است را با بخش قرمز لینک زیر جایگزین کنید.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/nsr6dwi655c8k6at/file.mp4?dl=0

 اگر علاقه مند به یادگیری نرم افزارهای کاربردی برای تولید محتوای ویدئویی و الکترونیکی هستید پیشنهاد میکنیم حتما آموزش های زیر را دنبال کنید:

آموزش صفرتا صد کاین مستر